31 mars 2009

Samling kl 9!!

Varje morgon går jag och Ebba med Kalle till förskolan.
Vi går så att vi har god marginal till kl 9, just så att man kan samla kottar, hoppa i vattenpölar eller liknande.
Visst finns det mornar då vi också stressar, men då struntar vi i kottarna och vattenpölarna. Det är mycket enkelt och beror oftast på att Kalle tramsat vid påklädning eller frukost.
När vi har lämnat, vilket alltid bli mellan 8.50-8.55 så går vi ibland hem och ibland går vi och fikar.
Varje dag, och jag menar verkligen varje dag möter vi upp samma människor som är sena.
Visst kan man vara sen, men om klockan är över 9 är det inte okej att gå kottletning och gå i 2-åringens takt!
Då får ungen hoppa på ståbrädan eller axlarna och så ilar man!
Verksamheten på förskolan startar kl 9 med samling. Då har de en dag framför sig full av rutiner.
Jag tycker det är fruktansvärt respektlöst att varje dag lämna för sent, sätta det i system.

Nu har inte jag några sådana läsare så klart, men jag behövde avreagera mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar