19 augusti 2009

Skadeglädjen går ej att dölja

Jag blir så lycklig när det inte bara är jag som är förvirrad.
Hålla reda på allt som man behöver i vardagen, busskort, nycklar, passerkort, plånbok, paraply, matlåda (står oftast kvar i kylen), tamponger (in case of emergency), plåster (kvinnoskor är djävulens påhitt), penna (ett måste för bussens sudoko), tandtråd, almenacka, tuggummi, nässpray, näsdukar, lite smink, solbrillor och ett headset.
Jag har nu glömt att lägga ner handsprit i en vecka, tur att jag jobbar på ett sjukhus där det finns massor!

Nu var det för en gångs skull min man som var förrvirrad!
Han skolar in dottern på dagis och fick gå hem en sväng. Han lämnar hennes barnvagn med blöjväska på barnvagnsparkeringen och går hem, det tar ca 10 min. När han kommer hem inser han att nycklarna ligger kvar i blöjväskan. Bara att gå tillbaka.
Han tjatar alltid om att man ska ha sina grejer på samma plats när jag tappar bort mina prylar. Lite skadeglad är jag allt!

Vad har ni i era väskor/fickor/portföljer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar