21 september 2010

Jag gillar OLIKA!

Igår var det uppgång kl 5, visserligen ungefär samma tid som alltid, men det är inte varje kväll det är valvaka.
Vi var uppe och såg hela spektaklet. Det var gott om dramaqueens och dramatik över huvudtaget!
Det är skrämmande att så många i ens omgivning har röstat in detta läskiga parti.
Visst, alla får rösta på vad de vill, men jag blir ändå rädd.
Tycker det räcker gott med att gå in på you tube och se vad det är för clowner som leder partiet i fråga (skriver inte ut namnet här eftersom man får så många påhopp då eftersom folk googlar på sig själva). Men jag är säker på att du vet vilka jag menar.

Men utgången av valet gjorde mig i alla fall extremt trött! Jag var helt utmattad igår.
Det var det inte läge för, jag hade nämligen lovat Kalle en överraskningsdag. Skolan var stängd så vi skulle mysa ihop bara vi två!
Han uppförde sig exemplariskt! Höll i handen hela tiden och lyssnade på varje ord jag sa.
Det började med en bio i stan, Toy Story 3 i 3D. Kalle ville ha popcorn så jag var den där snälla mamman som gick med på det. Den där mamman som jag egentligen skulle vilja vara hela tiden, men då kommer jag få bortskämda otrevliga ungar. Därför försöker jag ha lite riktlinjer. Lite.

Vi satte oss tillrätta och hade gott om benutrymme.
Kalle åt ca 3 popcorn medan det var reklam, sedan var han färdig.
Jag skulle kunna bo i popcornkartongen. Så stor var den. Nästan.
På med de fula brillorna som påminner om gamla Ray-Bans. Jag är fullt medveten om att de är moderna, men jag hänger inte med i alla svängar....
Då såg jag min chans. Här skulle jag nog kunna sova lite!
Insåg efter en stund att jag skulle störa de andra 7 personerna i lokalen med mina snarkningar.
Eller luta mig på axeln bredvid mig, 7-åringens mormor hade inte uppskattat det.

Efter bion gick vi på Buttericks, klassiker!
Kalle blev nog mest förtjust i låtsasbajset! Han är allt mammas pojke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar