24 december 2010

Årets jul!


När hela lägenhetens golv är täckt med BR's inslagspapper så vet man att det har varit en bra jul.
Hoppas du också har haft det skönt med familjen med god mat och en och annan klapp!
Kl 23 igår kväll vaknade Kalle arg som ett bi. Arg för att det inte var julafton än. Ungefär så följde resten av natten, ett barn i vår säng och ett annat som vaknade en gång i kvarten för att se om Tomten stod i vardagsrummet.
Jag fick sova ända till kl 7 (Obs! Ej ironi!), men sen satte cirkusen igång. Den stackars pappan fick inte ens chansen att somna om.
Tror det låg ungefär 25 klappar, varav en var till mig, under granen. Dessa öppnades på ca 10 min. Maken hade redan fått sin klapp så ni inte tror jag är helt hjärtlös.
Vi drog iväg så småningom till mormor och morfar för att öppna ytterligare barnpaket. Barnrummet kommer helt enkelt svämma över.
Vi var beredda på att Ebba skulle flippa pga Tomteskräck, men hon vågade tom gå fram och klappa honom på benet. Tomten var snäll och gav även oss vuxna en klapp. Min höjdpunkt idag var när min kära man går fram och tackar tomten genom att niga.
Det var värt all julstress och julhandelträngsel i år, får be honom påminna mig i november om denna händelse så jag står ut nästa år.

(Nonchalera plånboken och filten under bordet är ni snälla)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar