28 juni 2011

Action i Nacka Strand

Igår stressade jag från jobbet med bilen till dagis/fritids.
Precis innan jag är framme passerar jag vår polisstation där de även gör pass.
Ibland verkar de ha rea på de där passen, det blir knökfullt på gatan.
Så var det igår...
Jag satt cool i bilen och tyckte att jag minsann inte behövde veja eftersom hindrena inte var på min sida. Folk hade parkerat på trottoaren på vänster sida så det gick inte att få möte.
Givetvis fick jag möte.
Jag kände mig trygg i trafikreglerna och viftade bak mitt möte.
Han viftade tillbaka och så höll vi på ett bra tag.
Efter en massa viftningar håller han upp en polisbricka. Så jävla (ursäkta) fult!
Jag blev lite provocerad och tänkte minsann inte ge mig (har jag sagt att jag är envis?).
Nu dyker det upp fler bilar bakom honom som tutar. Nu blir jag lite stressad det erkänner jag.
Tyvärr lämnar en bil bakom mig sin ficka. Jag ger upp.
Jag viker mig för viftpolisen, men kliar mig på näsan med långfingret när han passerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar