4 juli 2011

Inget dåligt samvete här inte.

Efter att ha somnat två gånger på eftermiddagen/kvällen gick jag igenom varenda vrå av skåpen.
Första gången jag somnade var efter maten, matkoma.
-"Jag ska bara lägga mig på sängen lite...."
Zzzznark.
Andra gången var under läggningen av Ebba. Hon låg och tramsade med vartenda gosedjur i hela världen, så jag skulle bara blunda lite. Men det var effektivt. När jag öppnade ögonen sov hon.
Men det gjorde mig hur som helst sötsugen.
Jag hittade en sönderprasslad karamellkungenpåse. Det låg 2 gelegrodor, några majschokladbollar och några tuttifruttigelegodisar som Ebba slickat på.
Slurp sa det och nu sitter jag här och mår illa.
Dåligt samvete? Nä det är lag på att föräldrar får äta upp barnens godispåsar på måndagen.
Jag lämnade ju ändå de gröna gelegrodorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar