11 juli 2010

Resan mot Bästkusten

Igår åkte vi västerut till Bästkusten där mina föräldrar har stuga eller stugor. De bor i huvudbyggnaden och vi bor i en egen stuga. Det är nog rätt skönt att slippa oss kl 5 på mornarna....

Efter 8 minuters färd var Kalle kissnödig, trots att han gått innan vi åkte. Det var också då som första "När är vi framme" kom. Det kom väldigt många till av dem.
Vi sa till honom att han hinner se 4st filmer på sin bärbara dvd. Så han började med Ice Age 3, efter 20 min hade han tröttnat och ville se Toy story, hela den såg han faktiskt. Sedan var det dags för Shrek, det blev nog 30 min på den och till sist en kvart på Ice Age igen.
"-Nu har jag sett 4 filmer, är vi framme nu?"

Väl framme så åkte vi nästan direkt ut på sjön med båten. Härligt med saltstänk och klara vatten! Vi hamnade på Stora Flatskär som enligt mig har det bästa badstället. Barnen är helt orädda i år och hoppar rätt ut. Man får inte släppa dem med blicken en sekund...
Detta är ju både positivt och negativt. Inte en lugn stund, men vi slipper badstränder som är packade och kan hålla oss på hällarna med de bästa baden.

Eftersom min kära kusin precis blivit läkare - Grattis Hanna! Så firade vi med champagne uppe på berget där vi har en sittgrupp. Svalt och skönt, samt himla bra koll på grannarna!
Till middag väntade färska räkor till förrätt och nyfångad makrill till middag. Klassisk välkomsträtt på västkusten. Smarrigt!!




2 kommentarer:

  1. aaaaah vad nice det ser ut!!!! Halsa bastkusten fran mig! Kram Hannah

    SvaraRadera
  2. Vi är just hitkomna. Fast inte sådär härligt långt ut bland kobbarna förstås...
    Vi håller till i Stora Höga inna det är dags för den lååånga färden hem..

    SvaraRadera