21 april 2011

Barnfritt igen!

Mormor och morfar erbjöd sig att ta hand om sina kära barnbarn under påsklovet för en dag.
Tack och bock sa vi och bokade bord direkt.
När vi är barnfria så är det oftast bio och middag som gäller.
Ikväll var det Jimmys Steakhouse i Hammarby Sjöstad som stod på menyn.
Vi var nästan ensamma på deras veranda mot vattnet.
Nästan.
Det var även en tjej som pratade i över en timma om hur galet det var att hon hade bytt namn från Maria till Mia, och att ingen visste förutom hennes kompis.
Hoppsan, men lova att ni inte säger nåt!
I över en timme. Samma ämne.
Det roligaste är att hon tyckte detta var lika galet som typ Jackass!

Maten var kanon, jag åt skagenröra först och sedan en trancherad kalv med potatisterrin. Mumma. Men det bästa var sällskap med min man och vinet.

Hönsmamma som jag är så ringde jag och kollade med mamma och pappa hur det gick med barnen. Det gick toppen, det gör det alltid!
Kalle lekte med deras nya granne som heter Paraskevi. Hon kommer från Grekland och mamma kommer inte ihåg namnet varje gång hon nämns, men säger att hon heter "Fredag" på grekiska, alltså Paraskevi.
Tydligen är det stackars flickebarnet van vid att folk inte minns hennes namn så hon bad Kalle att kalla henne P.P eller Amanda.
Jag tyckte det var fantastiskt sött av henne, undrar om hon heter Amanda i mellannamn (inte särskilt grekiskt enligt den här sidan ) eller om det är hennes önskenamn.
Mitt var Elisabeth. Don't ask.

Har du något önskenamn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar