5 oktober 2009

David Batra, here I come.

Jag borde nog döpa om denna blogg till "arga kärringen"inom kort - om jag inte bokar in mig själv på en anger managementkurs asap!
Dagens finne i röven är åter igen, "Vett & etikett i vår gemensamma tvättstuga".
Idag bokade jag tid kl 7-10 i grupp 3.
För det första gick inte den ena maskinen igång - mitt fel, I know...
För det andra är kläderna superblöta efter 1 timme i torktumlaren, ingens fel förutom möjligen förvaltaren?
För det tredje är den andra maskinen - den som inte gick igång, full med hästhår/katthår/hundhår/marsvinshår/whateverhår. Mina svarta kläder har nu alltså fått vita streck över sig. ÖVERALLT!
Hallå, det är rätt vanligt med djurhårsallergiker, min man är inte ensam. Jag kräver inte att andra människor ska tänka på min man konstant, men att vara allergisk är inte ett nytt begrepp!
Om man nu måste tvätta detta hårbeklädda plagg i den tvättstugan (många har maskiner i lägenheterna), kan man inte då göra rent maskinen efter sig?
Istället fick jag köra maskinen en gång till och boka upp en ny tid. Inte för att det blev npgon skillnad! Hoppet hänger på torktumlaren som inte torkar kläderna torrt. Just nu är inte det prio ett, bara hårhelvetet försvinner.
Tur att jag är hemma ändå just nu.
Jag lär hamna i David Batras bok efter detta...
Nåja. Bara idioten lär sig.

För protokollets skull vill jag tillägga att jag gjorde rent maskinen efter mitt lilla utbrott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar