20 november 2009

Stamp.

Ebba, 1 ½ år är väldigt förtjust i att vara ute och leka på gården.
Det förstår jag, det finns massor av roliga leksaker för henne och många jämnåriga grannbarn.

Hennes mamma tycker väl att det är okej om det finns andra ute, allra helst ska hon ha en kopp kaffe med sig. Det gör liksom sandlådan som är full av löv och kattbajs lite mer kul.

När Ebba ska ut så säger hon "Tatta!" och slår sig för bröstet, sedan säger hon "Tu!"
Ni förstår säkert redan vad det betyder eftersom hon är så intelligent, men det betyder Jacka & Ut. Om hon tycker jag är trög så tar hon på sig gummistövlarna och hoppar upp i vagnen.
Till mitt försvar betyder "Tatta" en hel del, täcke, tröja och allt möjligt annat.
Men jag kikar först ut och ser om vi har sällskap i lervällingen och om det då skulle regna blir det tvärnej från modern. Då tar hon fram sitt värsta vapen.
Gråten och stamp i golvet.
Observera att hon är 1½ år, stamp i golvet trodde jag kom vid 3 eller så?
Det slutar alltid likadant. Mamman sätter på sig regnstället med.

2 kommentarer:

  1. Stampen med foten i golvet och krokodiltårar kommer tidigt...l för tidigt för min smak :-)

    SvaraRadera
  2. Tydligen kommer det tidigt. Teo er en "golvslängare", riktig dramatisk skal det vara:)

    SvaraRadera