21 maj 2011

Jag bloggar alltså lever jag.

Fullproppad dag med fart och fläkt!

Blir ett långt inlägg, men så får det bli för varken jag eller min dator orkar skriva flera.

Vi började dagen med att åka på familjefest på mitt nya jobb. Barnen tyckte det var skoj att se var mamma jobbar och sedan att få träffa en trollkarl de sett på Bolibompa var ju helt fantastiskt!
Kalle stod så klart längst fram med armarna i kors och var minst sagt rätt skeptiskt.
Vid ett ögonblick sa Kalle rätt ut att han fuskade och då undrade Trollkarlen - Daniel Karlsson, vems barnet var och om inte han skulle ta att gå hem nu.
Men jag lovar, han skojade och Kalle tog det bra.
Får ni chansen att se Daniel så ta den, han är riktigt bra. Här ser ni lite grann vad han kan bjuda på.



Nu gäller det bara att få honom dyka upp nästa gång de kommer till mammas jobb eftersom barnen är bombis på att det är min kollega.....

Vi åkte även ner i gruvan under kontoret och där fick vi veta att min arbetsgivare var med i utgrävningen och hittandet av en ny dinosaurieart på 80-talet. Det står också högt i kurs hos sonen i alla fall....

Sedan kilade vi iväg på barnkalas hos en av Kalles närmaste vänner.
De hade ett helt lekland för sig själva vilket var enormt lyxigt.

På kvällen så drog grannarna ut grillarna och dukade upp knytis på långbordet. Det blir alltid så bra. Alla barn leker med varandra och man ser dem hela tiden.
Innan grillarna ens var tända kom en surkärring ut från radhusen och ansåg att vi skulle flytta våra grillar så det inte kom rök in på hennes tomt!
Hur orkar man bry sig över sådana saker, jag fattar inte?

Allt var förutom det frid och fröjd. Tills....
En flicka dör upp som letade efter sin yngre bror i 3-4 års åldern.
Detta engagerade hela byn! Jag upp på cykel och grannen sprang iväg för att leta. Vi ringde polisen två minuter innan vi hittade honom. Men barnet var borta i 45 minuter, det är länge för en 4-åring....
Han var på granngården (där vi kollat många gånger) och lekte med kompisar!
Men vilket engagemang! Varenda unge vi frågade hjälpte till direkt, de hoppade upp på sina cyklar och stack för att leta! Härligt att det gick bra den här gången!

Nu är det däcka i soffan som står på schemat....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar