10 maj 2011

Lite bortförklaringar....

En veckas uppehåll!?!
Det är ju helt galet att jag inte hört av mig på så länge!
Tusen tack till er tappra kämpare som går in varje dag, jag ser er - puss & kram!

Vi drabbades ju som bekant av magsjuka hela ligan!
Ebba fick det tom två gånger, stackars liten.
Efter vi kom ur den dimman så åkte min man till Skövde på 3 dagars kick off, en hel jävla helg.
På kickoffen så ingick ett litet arrangemang. Att sjunga Körslaget.
Min man som inte ens gillar att sjunga "Ja må han leva" i grupp sjöng solo i "Fångad av en stormvind". Han gick ner på knä och sjöng till en annan man. Jag är stolt som en tupp. Han var så duktig som vågade!

Jag bokade in mig så mycket som möjligt under denna helg och med facit på hand, lite väl många aktiviteter.
Vi sov hos mormor och morfar, var på 1-års kalas och sedan familjefest hos kusinerna på kvällen.
Att Ebba hade kläder på sig då var ett under. Hon vägrade klä på sig. Vägrade.
Jag mutade med godis och annat som hon gillar, det gick inte. Det enda hon accepterade var hennes trasiga pippibyxor, hennes trasiga pippistrumpor och hennes pippistrumpa som slutar vid naveln. Hon visade inte upp det bästa humöret där heller, men min underbara mamma kom och hämtade henne vid 20-tiden då hon inte orkade mer. Tack mamma!
Jag och Kalle stannade länge och väl och hade det jättetrevligt!
Dagen efter var jag sliten, det var jag.
Vår granne Nisse, som fyller 5 år imorgon, knackade kl 9 på dörren morgonen efter och vi kom ut i solen. Där stannade vi tills solen gick ner. Underbart!
Vilket väder vi haft!

Min dator dör efter den varit i gång i 20 minuter. Varje gång.
Men nu ska jag göra mitt yttersta för att hålla er uppdaterade och blogga mer.

Puss & kram i solen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar