23 juni 2011

Midsommar & lupiner



Imorgon är det Midsommafton och regnet har öst ner hela veckan.

Hur blir det imorgon undrar hela Sverige??


Hoppas ni har härliga planer där 7 sorters blommor, små grodor och jordgubbar ingår.

Kanske ett och annat dopp dessutom?
Vad ska ni hitta på?


Vi ska ta det lugnt här hemma, möjligen en sväng till Nyckelviken. Men allt hänger på vädret!


Jag älskar verkligen den här högtiden. När jag var liten åkte vi alltid till Dalarö och firade, där var det hela baletten med skärgård, god mat och massa roliga lekar.


Det saknar jag, skulle vilja visa det för mina barn. Men det finns väl inget som hindrar?

Midsommaridyller finns det nog gott om!

Och om ni inte förstod det så är lupiner min favoritblomma. Alltså inte ogräs enligt mig!
Ha en underbar helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar