19 juni 2011

Underbar dag!

Jag har fortfarande inte glömt er, men datorproblemen kvarstår.
Nu ska jag göra mitt yttersta för att få ihop ett inlägg innan den klappar ihop.
Jag är återigen imponerad och tacksam för er som tittar varje dag. Tusen tack!
Jag är fullt medveten om hur tråkig jag är som bloggare just nu.... Hoppas att ni inte ger upp om mig.

Idag har Kalles fotbollslag haft avslutning.
Under hela säsongen så har laget under träningarna samlat mål i en gemensam pott. Nådde de 100 mål så skulle de få en överraskning. Klart de nådde 100 mål!
Idag var stora dagen, Kalle visste ingenting, men kosan bar till Fjäderholmarna i spöregnet.
Det har regnat konstant hela dagen, men det finns ju inga dåliga väder i Sverige eller hur?
Vi klädde på oss ett glatt humör och ett lager av galonisar och begav oss.
Jag skäms att säga att jag aldrig varit där förut. Har inte ni heller det som är Stockholmare så åker ni dit inom kort - lovar ni det?
Små fiskebodar och söta små hus i varje vik. En av familjerna i laget har lyckan att bo där och även jobba där, de kör båtarna och driver ett fik så vi fick verkligen VIP-service.
Vi spelade fotboll mot barnen på en plan full av Kandagäss och deras bajs. Det blev inte så många nickar, slängningar eller storm till målvaktskön pga detta, men jösses vad kul vi hade!
Domaren var inte på de vuxnas sida utan att gå in på detaljer!
Alla blev dyngsura och helt nerkladdade av bajs, men alla hade ett leende från öra till öra.
Efter det så firade vi av säsongen i en värmestuga med glass och kaffe.
Behöver jag säga att Kalle somnade kl 18 i soffan, sliten hjälte!
Nu ska de stora fotbollsspelarna gå och lägga sig inom kort!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar