7 april 2009

Tack för den!

Idag sken solen hela dagen, underbart väder. Jag var ute hela dagen med Ebba.
När det var dags för hämtning av Kalle hade jag köpt en stor festis så vi skulle orka leka i parken.
Kalle ville vänta in sin kompis som vi brukar göra sällskap med, men det visade sig att de skulle till McDonalds...
Det tog mig en timma och tjugo minuter att gå hem, det brukar ta tjugo.
Detta pga av att vi inte skulle till McDonalds. Jag var dum, han var trött, han var kissnödig och ena med det tredje.
Men framförallt så orkade han inte sparkcykla. Sin nya sparkcykel som han tagit med till dagis orkade han inte sparka hem.
Jag var konsekvent och sa att om man tar dit den får man ta hem den.
Vid ett tillfälle låtsades jag slänga den i en container för returpapper.
Då lät det: "Jag vill ha min pappa"...
Detta engagerade tre gamla tanter som började prata med Kalle när han gal. Då blev han livrädd och sprang till lilla mamma. Tack tanterna!!

1 kommentar:

  1. Det där låter precis som min underbart muntra och pigga 4-åring. Var till och med tvungen att dra ett snack med fröken på dagis idag. Hypokondrikern i mig trodde på allvar att något inte stog rätt till. Hon sa att det är så dom är. Herregud... kan dom inte bli 5 fort, fort isåfall?
    *kram på dig*

    SvaraRadera