25 augusti 2009

Svininfluensa?

Idag är jag hemma från jobbet.
Jag har helt enkelt blivit förkyld.
Eftersom jag sitter i en reception så är det inte så charmerande om receptionisten nyser 4 ggr medan hon förklarar vägen till röntgen. Skjortan är blöt och snorig i armvecket och fönstret prickigt av nysningar. Kring datorn ligger näsdukar där jag snytit mig en gång, egentligen är de förbrukade, men skulle det bli kris kan man snyta sig i dem igen.
Nu överdriver jag en smula, men det låter inte så välkomnande för virriga patienter.
Snyter man sig på bussen idag så flyttar sig 3 personer.
Inklusive jag själv.
Slår man upp hypokondriker i en uppslagsbok så är det nog en bild av mig.
Hade jag suttit på ett kontor och det inte gått en konstig läskig influensa hade jag tagit en alvedon och kommit in i matchen.

Istället valde jag att vara hemma och fick chansen att lämna mina barn på dagis.
Något som är vardagsmat för många, men jag jobbar när de lämnas och hämtas och tyckte det var himla härligt att få vara med om detta idag. På avstånd eftersom jag är förkyld!
Jag har turen att jag har barn som älskar dagis, det är väldigt bekvämt när man ska göra sig i ordning på morgonen.
Å andra sidan är de inte så nöjda när de är helg. Då får de dras med morsan och farsan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar