15 augusti 2010

Coola Barbro!

Kalle & hans kompis Max leker på gården, de cyklar runt runt runt!
Jag gungar med Ebba och noterar plötsligt att det är tyst.
Kikar runt busken och ser att de står och pratar med Barbro, typ 85 bast, ingen Kalle känner, men jag ser henne ofta ståendes med rumpan upp i rabatterna.
Av gammal vana blir jag lite orolig, min son har kläckt ur sig både det ena och det tredje till främlingar förr.
Därför frågar jag lite försiktigt vad killarna gör.
Barbro svarar att det går så bra, de pratar bara om sina cyklar. Sedan frågar Barbro om hon får bjuda upp killarna på en chokladkaka. Hon är säkert en snäll tant, men eftersom det var tid för mat avböjde vi snällt.
Lite senare frågade jag vad Barbro hade sagt, var lite orolig fortfarande att sonen sagt något fräckt som "Vad gammal du är"...
Barbro hade helt enkelt sagt att killarnas cyklar var de COOLASTE cyklar hon sett.
Coolaste. Hon är 85 bast. Snacka om cool tant!
Vi ska ta snacket om godis och främlingar om en liten stund. Igen.


1 kommentar:

  1. Hmm kan det var där som Kalles bebisnamn kom ifrån?

    SvaraRadera