28 augusti 2010

Känsliga läsare varnas!

Jag och barnen var ute i sandlådan och lekte. Ebba bjöd på sandglassar och pizza. Smarrigt!
Kalle gjorde olika slags kattfällor. Han skulle nämligen fånga katterna som bajsar i sandlådan och ta dem till Kolmården.

Jag ser att Ebbas blöja hänger vid knäna och bestämmer mig för att ta en check.
Nu är hon en sådan smidig tjej som bajsar exakt kl 06,35 varje morgon så jag trodde det var lugnt.
Men ack nej.
Bajs upp till ryggen och även på mina fingrar. Blä...

Nu uppstår ett dilemma. Ebba har verkligen ingen lust att avbryta leken för att byta en bajsig blöja, så jag måste i så fall tvinga henne. Alltså bära henne sprattlandes med en arm, den som inte har bajs på handen. Det blir svårt. Hon är tung och stark.
Vem ska sedan öppna porten? Utan att det blir Ebbabajs över hela handtaget? Fast tanken med äckligt handtag tilltalar mig när det gäller störiga grannar...

Jag ringde givetvis maken som fick komma och hämta henne. Samt öppna dörren till mig och min hand.

Och ja. Jag är mycket medveten om att jag skriver ordet bajs i olika former 8 gånger i detta lilla bajsiga inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar