6 december 2010

Går det inte att laga med silvertejp är det trasigt.

Jag är en sån mamma som gärna åker pulka med mina barn(om det inte finns några andra mammor att skvallra med, då tittar jag gärna på).
Så för några år sedan köpte jag ett par termobrallor på ICA Maxi, inget dyrt, inget fancy. Men jag slapp att frysa. Efter flera säsonger i alperna så har jag flera brallor kvar. Men det var innan graviditeterna utan att gå in på detaljer. Jag kan ha dem, men då kan jag inte andas. Har hört att det ska vara bra ibland.
Men jag kommer i mina älsklingstermobrallor, ett par north face som har ca 13 år på nacken men ser helt orörda ut. Men då kan jag inte köra snowracer eller knappt sitta, så därför kör jag på mina ICA Maxisar.
Men de är stora i midjan. Angenämt problem. De kasar ner och därför trampar jag ned dem med mina eskimåskor.
Nu är de sönder och snön letar sig in i små klumpar innanför fodret.
Jag mindes mina dagar i Val D'Isère (Franska Alperna) där alla bummarna hade silvertejp på kläderna. Så jag gjorde som dem. Nu har jag tejp längst ner.
Och ja. Jag är med i gruppen på facebook som heter "Går det inte att laga med silvertejp är det trasigt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar