27 december 2010

Julsumering

Det bästa med julen i år för min del var: Alla var friska, Robert som neg till tomten, mitt presentkort på spa, grönkål och barnens studsande i väntan på att få öppna klappar.

Det bästa med julen i år för min mans del var: Revbensspjäll på julbordet, nya skor, legobygg och att få vinna i Kalles nya brädspel som är från 4 år (hör ni bitterheten från förloraren?), stora snöhögar som man kan bygga borgar i.

Det bästa med julen i år för Kalles del: All playmobil, en walkie-talkie med 5 km räckvidd (som mamman och pappan testade när pappan åkte till ica maxi, "glöm inte mjölk kom"), risgrynsgröt till frukost, alla paket som det stod Kalle på tom de mjuka, stora snöhögar som man kan bygga borgar i.

Det bästa med julen i år för Ebbas del: En briodockvagn, ett pippihus, massa nya kläder och ofantligt många köttbullar, gömma nyckeln x 100.

Julens sämsta enligt många av oss: snaps (okej inte alla av oss), flängandet, presentpappermattan, Pappan ej ledig i mellandagarna, bloggtorka och skumgodis (helt onödigt, vem gillar det liksom? Men nog fan äter man det ändå....).

Får man plocka ner gran och sånt nu? Den kom upp tidigt till mitt försvar. När annandagen är över då går luften liksom ur mig. Då vill jag bara rensa bort allt.
Snart ( jo då) är det vår!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar