16 september 2008

Dagens ungdom

Efter dagislämningen var det dags för dagens kaffestund, bästa stunden på hela dagen!
Vi är 4-5 mammor som möts upp på byns café. Precis som i serien "vänner" så har vi våra favoritplatser, ett bord med skinnfåtöljer (man sitter skönt vid amningen).
Idag när vi kom in på "Birgittas" så satt två 17-åriga killar där! Suck! Vet de inte att det är vårt bord?!
Helt plötsligt reser sig ena killen och säger att vi får bordet! De byter bord och började ställa frågor om våra barn! Två långhåriga, finniga killar som visar kallingarna gillar att prata om barn!
Vi gav dem inte ens onda ögat! Jag glömde bort alla fjortisar som slänger fimpar överallt och moppegängen som väcker mina barn, killarna fick mig att tro på dagens ungdomar igen.

1 kommentar:

  1. Underbart! Så himla gulligt så man vill nypa dom i kinderna *haha* Jag har då aldrig träffat på nån grabb i den åldern som pratar trevligt med främlingar. Dom gjorde min kväll :)

    SvaraRadera