11 maj 2009

Kärring thats my name

Idag ringde jag vår kära vårdcentral pga en geggig ögoninfektion.
Man ringer dit, man lämnar sitt nr och sedan ringer en sjuksköterska upp.
Nu får ni hänga med för det blir många tider.
Jag ringer 08.30 (telefontiden har varit öppen i en halvtimma) och lovas bli uppringd kl 10.30.
Under tiden träffar jag mina kära lattemorsor.
Det visar sig att en till behöver en tid hos vår vc.
Hon ringer kl 09.45 och lovas bli uppringd 10.00.
Är inte det märkligt?

När jag väl blir uppringd så finns det inga tider kvar för dagen utan jag får återkomma imorgon.
Jag berättar om min vän och undrar hur systemet fungerar, ber henne att framföra att det inte är riktigt rättvist att inte få en tid efter all den väntan.
Hon förklarar att det inte är hennes eller vårdcentralens fel.
Det vet jag. Jag är inte helt dum i huvudet.
Men åter igen. Ta emot kritik. Sånt gör en bättre.
Jag bad henne bara att framföra kritiken. Men hon bortförklarade det och tog åt sig personligen. Hade hon sagt;
-"Jag beklagar att det blivit så här, men jag ska framföra ditt klagomål."
Då hade jag accepterat det, men istället blir jag irriterad och meddelar att jag istället kommer besöka närakuten som alltid tar emot en.

Fast det har jag inte orkat för de ligger längre bort.
Men det vet inte hon!

Nu har hon nog noterat nåt fult på mitt persnr, "jobbig kärring som klagar".
Må så vara.

Jag är en kärring och jag vet det.

2 kommentarer:

  1. Kärringar behövs! Så det så!

    SvaraRadera
  2. Helt rätt, å va jag skrattat :) kan säga att i såna fall är jag oxå kärring.. :)

    SvaraRadera