27 september 2009

Fotbollsmorsa wannabe

Vänner i Kalles bekantskap har börjat med lite olika aktiviteter.
Kalle har inte koll på alla sporters namn, men några få så jag gav honom några förslag.

-"Kalle, har du lust att börja med någon sport eller lek så får du gärna det."
-"Hm.... vad då för sport?"
-"Tja... vilken du vill, fotboll, simning, gymnastik eller basket kanske?".
-"Nä... jag vill bara lära mig hur man tar hand om bebisar."

Gulleplutten!

Jag ser fram emot att packa bilen full av ungar och bege mig till någon förorts fotbollsplan tidigt en lördagmorgon.
Jag kommer vara en sån morsa som skriker högst på planen. Jag överröstar nog gärna tränaren själv. Med uppmuntran, inget annat!
Så att min son inte vill spela fotboll (än) känns i hjärtat.

Nåja. Han får spela vad han vill, bara han försörjer sina föräldrar med sporten i fråga vid 15 års ålder.

1 kommentar:

  1. Vi vet att du kommer vara en sån morsa. Troligtvis blir du"portad" från matcherna;)

    SvaraRadera