4 september 2009

Störande moment just nu.

Jag vet att det är petitesser, men det spelar ingen roll.
Hornen växer upp i pannan direkt!!

-Om jag har chansen att sova middag så gör jag det gärna i soffan med öppen altandörr, (lyssna noga nu alla tjuvar!).
Varför i hela friden måste glashämtargubben hämta glascontainern just då?
Varför måste HSB trimma häcken just då?

-Jag har inte kommit in i pendlandet än, är fortfarande livrädd för baciller på tunnelbanan osv. Detta beror inte bara på nöffesjukan utan det har liksom alltid varit så.
Min buss går 07.02, hela byn ställer sig i en fin rad o köar. Utom 2 personer.
De ställer sig på andra sidan busskuren så de inte syns.
Det är en 12-årig kille och en 60-årig dam.
Killen vet precis vad han gör och att han gör fel men låtsas komma undan med det för att han är ett barn.
Tanten tycker hon är gammal och att det är hennes rätt.
Har bra lust att rycka dem i örat båda två.
Vet inte om ni känner till det, men svenskar är världsbäst på att köa.
Att tränga sig här är lika illa som att säga att man vill ha Bearnaisesås på pizzan i Italien.

-Nu är det faktiskt 4:e september.
Hösten är här. Värmeljusen är inhandlade.
Dags att sluta med alla repriser, sätt igång the good stuff.
Vi har inte råd att hyra film var varje dag.
Här kanske ni tycker att vi borde skaffa oss ett liv. Men vi trivs utmärkt med vår soffa och tv.
Kl 19.30 så sover vilddjuren och vi slappar, framför tvn, dvs egentid.

-Alla fruktträd som tappar sin övermogna frukt, har ni lust att tappa dem på en trottoar där inte jag går? Är trött på att få hem fruktmos varje dag under skorna.
Fruktmos innebär bananflugor. Jag hatar bananflugor.

-Hårspännen. Jag köpte en miljard innan dagisstarten. Det är nog 10 kvar.
Det är precis som strumpor, någon äter upp dem.

Over and out. Återkommer om jag stör mig på något mer idag. Jag är lite pmsig så risken är stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar