19 december 2009

Rulltrappshelvete

Idag befann jag mig i Nacka Forum.
Jag var absolut inte ensam.
Alla gick lugnt och stilla och strosade, tog en fika och bara njöt. Utom jag.
Jag skulle hitta finkläder till kalaset vi skulle på typ en kvart senare, allra helst skulle jag hitta något att ha på mig själv. Jag kan alltid gå naken, men eftersom det är -15 grader ute känns det onödigt.
Hittade inga klänningar som inte hade ett hello kittytryck på sig. Jag är lite allergisk mot den lilla kissen så det blev inget av med det.
Varenda skjorta ska skrynklas eller ha döskallar på. Inte heller my cup of tea.
Vad gällde kläder till mig själv så kikade jag snabbt på avdelningarna med större storlekar efter en glittrig tunika. Men man kan lika gärna sätta på sig en sopsäck och klistra på lite paljetter. Sån passform var det.

Ingen rulltrappa fungerade.
Bra timing, eftersom det nog är idag som det handlas mest på hela året.
Mitt utanför Åhléns snubblar jag i rulltrappshelvetet.
Alla såg. Och hörde.
Jag struntade i att alla såg, det värsta var att jag tog emot med min vigselring som jag just fått tillbaka efter en rondering. Repa ja visst...

Nu dricker jag äppelmust som är gjord på äpplen från Spargodt. Där bodde min mormor och morfar när de levde och detta är en sådan nostalgitripp att man nästan får tårar i ögonen. Det första man gjorde när man kom dit efter att ha kollat att allt såg ut som det skulle så öppnade man en äppelmust. Fantastico!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar