23 januari 2010

Jacob 3 år!

Idag har vi varit på kalas, stora lilla Jacob fyllde 3 år och lägenheten var full av trevligt folk!
Ungar precis överallt, alla leksaker som låter precis samtidigt.
Jag frågade lite försiktigt om det kommer några pensionärer eller singlar? De skulle nämligen inte klara av den stressen och ljudnivån, samtidigt som man själv njuter av en kopp kaffe och en bit tårta. Det krävs vana för det nämligen!
Hur som helst kom vi först så vi gick först, på ett ungefär. Vi gick därifrån utan godispåsar vilket gjorde mig urnöjd.
Nu tror ni säkert att jag tänker på mina barns sockerkonsumtion?
Förvisso, men inte mest.
Jag var helnöjd eftersom det var andra föräldrar som glömt godispåsarna. Jag var alltså inte ensam! Jag (vi) glömde dem sist och förra året var det någon unge som påminde mig.

Nu knackade just på dörren.
Det var Jacobs pappa som åkte runt i stockholm och levererade godispåsar.
Hatten av för det!

Fuck. Jag får stå i skamvrån ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar