20 januari 2010

Mirakelmangeln

Vilken skillnad det är på dagens apparater mot förr.
Nu menar inte jag fjärrkontroller och digitalboxar. Här snackar vi en mangel.
Jag har lånat mammas och pappas mangel ( jag vet vilken pensionärsstämpel det är).
Men den har funnits hos dem så länge jag kan minnas. Dvs snart 36 år.
Den har lite silvertejp på sladden, men annars är den klockren.
Det är underbar egentid att sitta framför den, med en kaffe på, tvn i bakgrunden och sedan se sina dukar och lakan i ordning. När vi inte har mangeln så blir det knöggel i lådan.
Jag hade tänkt att bjuda på en bild, men jag har just bytt operativsystem, allt är i en enda röra. Annan gång!

2 kommentarer:

  1. Det är ju underbart att gå och lägga sig i nymanglade sängkläder!
    Slätt och enkelt i lådor och på hyllor blir det.

    SvaraRadera
  2. Vem kan låta bli att älska en mangel? Så underbart att få fina, släta och lena lakarn.

    SvaraRadera