1 januari 2010

Påminn mig, snälla....

Nyårsafton är rätt överskattad enligt mig.
Det handlar om att mina barn vaknar i ottan, precis som vanligt.
På 12-slaget satt jag och kissade, det small till ordentligt så jag förstod att tiden var inne.
Vi kikade ut genom fönstret och och såg lite glitter på himlen. Sen pussades vi gott nytt år och gick och la oss. Vi var ganska nöjda med att vi orkat vara uppe så sent!

00,05 skriker min man till i sängen. Vi har inte hört eller sett honom, men då står Kalle där och vill gå upp. Vi får honom att somna om i vår säng efter massage, vatten och toabesök.
00,30 har vi alla somnat in, då börjar min man skrika på mig att jag har påsar vid nattduksbordet. Jag förstår ingenting... Efter att han har sagt det 5 ggr och jag har sagt "Va??" 5 ggr vänder jag mig om för att somna om.
00,50 vaknar Ebba med ett gallskrik och ska ha välling.
Så höll det på under natten fram till kl 5 då barnen beslöt sig för att det var morgon.
Jag fick somna om till kl 7, men ändå. Överskattat!

Kan någon vara så snäll och påminna mig nästa nyår att jag ska dricka vatten och inte ett tungt dyrt rödvin?
Det bästa med kvällen var filmen Baksmällan som vi skrattade högt åt.

Hoppas att ni hade en fantastisk kväll och att 2010 blir ert bästa någonsin!! Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar