22 maj 2010

Fest & övernattning!

Igår var vi bjudna på 75-års (40+35 år) fest med 80-tals tema. Det var skitkul!
Dagen var lite stressig eftersom festen hölls långt härifrån och det var fredag, alltså massa trafik!
Barnen skulle vara hos mormor och morfar medan vi var på festen och sedan skulle vi sova där allesammans.
Barnen såg fram emot detta, Kalle skulle spela fotboll med grannen, bygga koja med morfar och Ebba skulle klappa grannens kanin.

Vi gjorde oss i ordning och såg ut som om vi kom direkt från Miami vice eller Varuhuset.
Barnen tyckte mest vi såg konstiga ut, Ebba noterade det kraftiga sminket och tyckte jag var smutsig.
Min snälla pappa körde oss ända till Kungsängen där kalaset var. Väl i Kungsängen körde vi vilse så vi stoppade en gammal dam för att fråga om vägen till Hembyggdsgården. Den coola lilla tant säger bara " Ni får köra mig dit för jag ska ändå till kyrkogården". Tänk om vi var massmördare!

Festen var som sagt mycket lyckad med god mat, trevliga människor och massa 80-tals musik, det var Slade, Chattanooga (som inga utom jag mindes) och så klart - Carola. Fan vad bra hon var!!
I Kungsängen finns det definitivt fler myggor än i Nacka. Det kan mina ben och fötter bevisa!
Vi tog en taxi hem vid 01,30 och hamnade med en skön taxichafför. Vi förklarade direkt att vi varit på 80-talsfest så han inte tror att vi brukar se ut så här. Då berättar han att han bott i Usa och pluggat med 80-talets största kvinnliga filmstjärna Molly Ringwald! Jagblev superimpad! Kan bero på att jag var superfull!

Dagen efter bankade barnen på vår låsta (vi är väl inte dumma!) sovrumsdörr kl 5.
Det kunde ignoreras ett tag, sedan blev maken kissnödig så han var tvungen att ge sig upp.
Big misstake, sedan var det kört!
Jag fick sova någon timme till tack och lov!
Men sedan skulle barnen visa allt de hade gjort, Kalle hade gett mormor frukost på sängen, de hade spelat tennis till kl 20 kvällen innan och Kalle hade lekt snickeboa med morfar i garaget.
Han var så stolt över att ha fått tälja och spika själv! Hans plan är att göra 100st som Emil, men han hann bara 3. Men visst är de fina!
Och ja. Han skulle även visa sina talanger i tennis så vi spelade minsann kl 9. Tror inte många andra festdeltagare gjorde detsamma.
Idag har det alltså varit segt, vi kommer somna innan vi når kudden. Men vi har haft det toppen, vi är glada att festen hölls på en fredag ändå, vi behöver några dagar på oss att komma i kapp!
Tack Mamma & Pappa och självklart Födelsedagsbarnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar