27 maj 2010

Kissenödigt

Imorse väckte maken mig omkring 04,45 och bad mig att gå upp med Ebba då hon redan härjat i två timmar (Grattis dagis som ska ha hand om henne idag!).
Jag smörade till mig en snooze i form av kaffepåsättning & blöjbyte.
Sedan var det Emil som gällde för hela slanten tills det var dags för nästa blöjbyte. Full blöja thank you very much....
Just nu har Libero en fotbollskollektion, Ebba hatar den. Hon vägrar sätta på sig dessa blöjor! Hon vill ha de vanliga med små söta giraffer på.
Detta såg jag som ett utmärkt tillfälle att köra blöjfritt. Eller med kalsonger som Ebba kallar sina trosor. Viktigt att det heter samma som Kalles kläder...
Vi satt i den oklädda soffan i ca en timme, jag frågade nog tjugo gånger om hon ville gå på toaletten. Men icke.
Sedan ville jag inte ha bajs eller kiss i soffan så jag krävde ett toalettbesök eller en blöja, då gick hon med på att försöka kissa. Hon drar ut hela pappersrullen om hon får chansen så man måste vara med direkt. Vi försökte någon minut med ksch-ljud och vatten, men inget händer. Sedan får hon belöning i form av att få tvätta händer vilket är bland det bästa hon vet.
Vad händer då?
Massa kiss på golvet. Hon applåderar och anser sig duktig. Jag håller med och torkar upp.
Tvättar händerna för 150:e gången idag. Inte så konstigt att jag har eksem!
Nåja, jag får vara tacksam för att den där timmen i soffan gick smärtfritt förbi.
Sedan undrar jag vem som har lärt min dotter att prata skånska. Hon säger "kissEnödig". Supersött!

7 kommentarer:

  1. Haha, barn är verkligen olika.

    Vi kan ta alla era 8:blöjor då, så kan ni få några andra. Det är nämligen bara dem Lova vill ha.

    SvaraRadera
  2. Ni får dem! Ebba accepterade just 10:an, ingen annan har gått hem...

    SvaraRadera
  3. Tyra bara älskar dessa blöjor. Inga problem alls att få på dem inte :)

    SvaraRadera
  4. Spela roll liksom, tycker jag alltså.

    SvaraRadera
  5. Spela roll med vad då gums?

    SvaraRadera
  6. Hur den ser ut på utsidan alltså. Den bör ju kännas likadan hur som helst. Och oftast så är det ju byxor ovanpå iaf.

    SvaraRadera
  7. Enig! Å andra sidan spelar mycket roll i hennes liv. Har hon inte pippistrumpor på sig går jorden under...

    SvaraRadera