13 maj 2010

RIP Kylle & Tilda

Flera av mina kära bloggvänner kör en runda till Memory Lane, så jag hänger på!
Igår när vi satt hemma i soffan och slötittade på Anna Anka söker assistent så fick vi en flashback (detta ord hade jag tillfälligt glömt bort och tänkte skriva backflash, men ni smarta människor hade ju fattat ändå!). Det var när Magnus åkte med hundarna och de sket i hans bil som det tändes ett litet ljus där uppe.

På nåt sätt hade vi lånat mina föräldrars bil, inklusive deras dåvarande hundar, Kylle & Tilda. En schäfer & en flat coated retriver. Båda är döda idag tyvärr och de hade nog inte långt kvar när vi tog den här trippen.

Kylle, schäfern, var tydligen dålig i magen. Hon bajsar ner hela baksätet (förvisso på ett lakan) när vi är på E4an. Det luktar helvete.
Stackars hunden skäms, hon var en underbar hund och det märktes att hon skämdes.
Denna bil har ingen ac. Vi satt med våra huvuden utanför fönstrena under hela färden hem.
Det jobbiga var inte att köra på det sättet, det var att inte kräkas under tiden.

När vi äntligen nådde hundägarna så tänkte mamma att det var väl bara att tvätta det där lakanet. Det krävdes lång övertalning att det faktiskt fick slängas. Hon är en liten hamster min mor förstår ni.


Kalle & Kylle firar påsk

Gos!

Kalle ska gå ut med hundarna (bilen i bakgrunden).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar