21 mars 2009

Dop !

Idag har vi varit på dop i Örsundsbro, en liiiten by i närheten av Enköping.
Det var min kusin Marloes son William som skulle få vatten på huvudet.

Vi packade hela lägenheten för att hinna mata barnen på nån lokal grill eller pizzeria då själva dopet var mitt i barnens lunchtid. Vi kommer i god tid, beställer mat och börjar äta. Sen inser jag att plånboken inte ligger i min handväska dvs blöjväskan.
Paniken kommer snabbt!
Diska bort notan? Det sitter 2 st kunder i lokalen med varsin avslagen öl, kan bli kvar rätt länge i så fall.
Faktura? "Stockholmsjävlar tror de kan göra som de vill"
Jag hann tom ringa mamma som skulle till samma dop för att fråga om hon kunde rädda oss.
Då hittade jag plånkan i helt fel fack.

Kalle fick div mutor i kyrkan, vindruvor, scooby dootidning och sina leksaker.
Givetvis skulle han kissa mitt i ceremonin men i övrigt skötte han sig fint.
Ebba sjöng med solisterna, nästan så att hon sjöng bättre faktiskt.

På dopkaffet så härjade Kalle runt och skrek att det kommer monster,
han sa åt damer med kryckor att de minsann fick flytta på sig när han kom, Ebba åt upp halva bordsduken och jag fick 2 hårstrån i min tårta.
Nu är inte jag så känslig för det, men det var tydligen andra vid bordet.
Dessutom insåg jag att jag hade ett stort hål i mina byxor.

När det var dags för hemfärd kom vi ungefär till Bålsta, det tog kanske 20 min?
Sen orkade vi inte med Ebbas gallskrik så vi stannade på "Mk Daniels".
Undrar om de försöker härma någon annan snabbmatskedja?

Resten av vägen sjunger jag imse vimse spindel på repeat för att hålla Ebba glad, samtidigt som jag busar med Kalle som absolut inte får somna.
Underbart att komma ut på trevligheter och träffa folk, men guuuud vad skönt att komma hem.

1 kommentar:

  1. Ha ha...att du orkar. Låter som en trevlig utflyckt trots allt. Kramis

    SvaraRadera