4 mars 2009

Män som hatar kvinnor, min version

Idag satt vi på Birgittas Café och pratade om rollistan till "Män som hatar kvinnor", denna fantastiska trilogi av Stieg Larsson som nu blivit film.
Jag är skeptisk, men väldigt förväntansfull.
Jag hade sorg när jag hade läst ut den tredje boken, jag ville ha mer.
Givetvis hade jag skapat mina egna figurer i huvudet över karaktärerna,
Nedan ser ni den riktiga rollistan, och efter det - rollistan enligt mig:

Michael Nyqvist spelar rollen som Mikael Blomqvist. Stellan kanske? Jakob Eklund? Persbrandt hade passat men han är med i allt. Michael är bra, men lite för snäll.
Noomi Rapace spelar rollen som Lisbeth Salander. Noomi blir nog bra, men är för snygg enligt mig.
Lena Endre spelar rollen som Erika Berger. Här ville jag ha Katarina Ewerlöf
Sven-Bertil Taube spelar rollen som Henrik Vanger. Sven Wollter kanske? Taube är lite för snobbig
Peter Haber spelar rollen som Martin Vanger. Beck, Beck, Beck! Har inget alternativ, men ser bara Beck och möjligen Sunes pappa...
Peter Andersson spelar rollen som advokat Bjurman. Klockren!
Marika Lagercrantz spelar rollen som Cecilia.
Ingvar Hirdwall spelar rollen som Frode. Jättebra skådis, blir nog toppen.
Annika Hallin spelar rollen som Annika.
Sofia Ledarp spelar rollen som Malin.
David Dencik spelar rollen som Janne.
Björn Granath spelar rollen som Morell.
Thomas Köhler spelar rollen som Plague.

Flera som jag inte har nån åsikt om, jag får återkomma i ämnet!

Nån som har andra att skriva upp på listan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar