10 mars 2009

Ålders & städnoja

Idag skulle jag få besök på eftermiddagen av en vän.
Hon har så fint och rent hemma att det ställer höga krav på mig när hon kommer hem till mig.
Det är alltid nystädat, inte ett dammkorn, brödsmula eller smutsig strumpa så långt ögat når, tom i förrådet.
Både handduk och wettextrasor är undanstoppade.
Detta gör mig sååå avundsjuk. Så vill jag också ha det.

Så här har hon jämt, jag har kommit över spontant flera gånger (inte för att testa, men nästan).

Jag vill kunna bjuda hem folk spontant, men det går inte.
Möjligen min närmaste familj som sett det och inte bryr sig så mycket. Men det är knappt.
Så jag (och min familj, fast de vet inte om det än) skulle gärna ha en liten släng av ordningssinne och städlust. Kan man beställa det någonstans?

Inför hennes besök gjorde jag verkligen mitt yttersta, jag städade så mycket jag orkade.
Bakade muffins gjorde jag tom för första gången i mitt liv.
Så får jag ett sms att hon inte kommer.
Blir lite förbannad när jag städat hela dagen, visserligen är ingen skada skedd och gudarna ska veta att det behövdes. Men ändå.
Det sköts upp, vilket betyder att jag får göra om helvetet en annan dag.

Imorgon fyller jag 35 år.
Har inte bestämt mig hur jag ska känna inför det.
Tror jag skiter i åldersnoja och bara njuter av att fylla år. Det låter liksom roligare.
Kan åldersnoja en annan dag.

2 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen tjejen... massor med kramar Ulrika

    SvaraRadera
  2. Grattis grattis! :)
    Lite städnoja kan du få av mig om du vill, jag kör race varje kväll (och ibland på morgonen *schhh*) och skulle nog behöva skita i städet mellan varven. Och jag har ändå skitiga strumpor som ligger runt överallt... undrar om hon hinner annat än å städa? ;)

    Åldersnojan ja... fi fasen. Men ålder är bara en siffra på ett papper försöker jag intala mig ;) Jag har googlat på alla möjliga och omöjliga sätt att föryngra huden *lol* Fast jag har lagt ner det nu... en stund iallafall ;) 35 är ju ingen match! Vi kan väl återkomma vid 40? Eller 45?

    *kram* på dig!

    SvaraRadera