6 juli 2009

Greys anatomy wannabies?

Som jag tidigare berättat arbetar jag i receptionen på ett mindre sjukhus.
Vi har många byggnationer och flyttar vilket gör att vissa våningar är helt tomma.
Min kollega hade hört att det fanns en tvättmaskin och torktumlare för personalens kläder på en av de tomma våningarna och bestämde sig för att kolla in det.
Han letar sig fram till tvättmaskinen och plötsligt ser han en naken tjej på golvet.
En karl stänger snabbt dörren framför ögonen på min kollega.
Somliga leker greys anatomy på jobbet...

Han rusar ner för att berätta detta för mig.
Just då har jag en av mina återkommande kunder i luckan, en äldre lite gaggig dam som är änka, men fått en pojkvän. Nu ligger även pojkvännen för döden och hon ville ha lite lugn och ro. Jag hänvisade henne till sjukhuskyrkan.
Efter en stund kom hon tillbaka, hon kunde inte be eftersom den unge mannen pratade så högt.
Hon hade hört allt min kollega berättade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar