27 juli 2009

Helgen i underbara Skåneland

Tillbaka på bästkusten!
Vi har varit på ett fantastiskt bröllop som hölls i Tågarp i mitt kära Skåne.
Det var min underbara kusin Charlotte som gifte sig med sin Gustaf.
De vigdes i Sireköpinge kyrka och festen hölls på Spargodt, där min mormor och morfar bodde när de levde.
Det var en underbar dag, alla var så fina i sina frackar och långklänningar.

I kyrkan slet Ebba av pärlor på min klänning och gjorde ett hål i min sjal. När det var dags för festen så la mina fötter in en protest. De är vana vid gympaskor och foppatofflor, så de var i chock av dessa högklackade cerisa varelser. Jag var barfota resten av kvällen så gott det gick.

Barnen uppförde sig väl, ingen kastade köttbullar eller kräktes.
Lite högljutt i kyrkan blev det väl, men det var inte farligt.
Tack och lov hade det ett barnrum på festen, där röjdes det ordentligt.
Ebba var duktig och somnade kl 20 i vagnen, Kalle somnade nästan på stående fot vid 23.
Inte konstigt att de var trötta, de brukar somna vid 19.
Kalle blev helt kär i min söta kusin Siri, 23 år gammal. Vid alla långa tal så satt han bredvid henne som ett klister.
Vid tolvslaget gav vi upp, då hade Ebba vaknat på nytt och Kalle sov i mitt knä.
Jag fick äntligen sätta på mig mina hubbabubbarosa foppatofflor för att köra hem. Eller hem och hem... Hamnhotellet i Landskrona. Mysigt litet hotell!

Dagen efter bröllopet så var det lunch på Spargodt kl 13.
Eftersom våra barn vaknar i ottan - även om de däckat sent, så hade vi massa tid på morgonen.
Därför åkte vi till stranden i Borstahusen, synd att vi nästan blåste bort för det var superfint där. Barnen älskade stranden och området.
Efter den goda lunchen bar resan mot Bohuslän igen.
Ebba gillar inte att åka bil och är lite för liten för bärbar dvd. Så istället för film sjöng vi "Imse vimse spindel" ca 213 ggr.
Ser fram emot resan hem till Stockholm....

Idag kommer Hanna & Marika hit, min kära kusin och faster.
Kalle har längtat efter dem i en månad ungefär. Han är i exstas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar