4 juli 2009

Underbar dag

Hemma efter en dag på det fantastiska Kolmården. I Love it!

Dagen började stressigt med barn som inte sov på natten och tidig morgon.
Trots att man går upp i ottan blir det stressigt, man tror att man har hela dagen på sig!
Jag är allvarligt förvånad att jag hade hunnit få på mig kläder och mascara när bilen startade.

Väl framme mötte vi upp mormor och morfar, världens bästa som bjöd på detta!
Kalle sprang från djur till djur och var i extas!
Alla djur var lika bra! Mormor sa att gnuer var bland de fulaste djur som fanns, jag fick säga till henne att vara tyst då Kalle älskar dem!
Ebba hittade en vattenpöl och tyckte det var dagens höjdpunkt. Hon är så svår vår lilla trollunge!

Vi gick på nån slags föreställning på marine world där en pirat frågade publiken om pingviner var fåglar eller fiskar. Kalle nappade: "De är pingviner ju!"
Klockrent!

En annan stor attraktion var elefantbajset. Bokstavligen...

Aphuset luktade så mycket bajs att tom jag höll på att kräkas, då är det illa.
Dessutom var huset tomt på apor.

Safariparken äger! Bara nån meter från lejonmammor med ungar, björnar och strutsar.
Tror pappa blev lite svettig när vi var hos björnarna och det dök upp en björn bredvid bilen och slussen stängdes med oss utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar