12 november 2010

Fem smutsiga små fingrar

Jag väcks strax innan min man går till jobbet.
Jag ber honom att stanna så att jag kan gå på toaletten, men han tycker att jag kan sitta med öppen dörr som jag gör varje dag när jag är hemma med barnen. Ja ja, gå då om du har bråttom.
Big misstake.
Nu ska min syster som är lite känslig sluta läsa.
Ebba springer runt dörren och leker tittut och är jättesnäll och rar.
Helt plötsligt torkar hon av händerna på en handduk och den blir brun.
-"Ebba. Vad är det?"
-"Bajschhhh".
Ebba tycker att hon är duktig som torkade sina kladdiga händer, och svarar därför med ett leende på läpparna.
Mamman fick avbryta sin sittning direkt och ta hand om de små händerna samt handduken.
Framtida besökare behöver alltså inte oroa sig för varken handduken eller hennes händer.
Handduken is no more.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar