21 november 2010

Streetsmartskola

Nu är loppisen över och jag är back.
Ledsen att det blivit lite torrt här under veckan, men jag har jobbat röva av mig.
Vi har haft lite intriger på vägen. De som ansvarar för lokalerna som finns att hyra ansåg inte att vi var tillräckligt ansvarsfulla för att hyra den fiiiina lokalen. Vi fick därför byta kvällen innan loppisens start till annexet. De meddelades genom en utskällning över telefon, mitt i barnens nattning. Poppis....
Att vi annonserat över hela kommunen var inte viktigt. Vi fick helt enkelt sätta upp nya lappar. Nyprintade papper i snöblandat regn går så där.
Men allt glömdes i takt med glöggen som värmdes.
Vi fick väl inte alltför många besökare, men vi har haft trevligt och detta räknas definitivt som egentid!
Nu tänkte jag slänga in ett tips till er som är framtida loppishandlare eftersom jag numera har erfarenhet av att kränga krimskrams.
Börja inte med att säga "varför säljer ni här istället för att ge kläderna till välgörenhet?", vi har dåligt samvete ändå. Dessutom är inte det bästa sättet att få rabatt, snarare påslag.
Säger man istället "oh vad många fina saker, jag kan inte välja", då är chansen stor att du faktiskt får ett plagg på köpet.
Lite streetsmartskola liksom.

2 kommentarer:

  1. Åh loppis! Jag gjorde ett härligt misstag att ställa mig på den sunkigaste loppisen i hela Göteborg- den längst ner på näringskedjan. Det slutade med att jag slumpade bort nästan oanvända kavatkängor för 5 spänn styck. Till människor som inte fattade hur bra skor det var... Jag fick dessutom med mig nästan allt hem igen...

    SvaraRadera
  2. Ja lite smart bör man va när man handlar på loppis!;))

    SvaraRadera