11 januari 2011

Första dagen på vårterminen

Idag är det första riktiga skoldagen på 3 veckor. Barnen har fått vara där 3 dagar (förskola/fritids) under jullovet för att leka av sig.
Jag trodde det skulle vara svårt att underhålla dem hemma utan att låta dem klättra på väggarna med spritpennor. Men det har gått fantastiskt bra tack vara att många andra familjer på gården har varit hemma den sista veckan.
Hur som helst så var det lite stressigt imorse, man är inte van att frukosten ska gå på 2 minuter osv.
När alla var klara så satt Ebba i vagnen med en docka i ena handen. Ett äpple i den andra som hon tog en tugga på, sedan var hon mätt. Kalle frågade om han fick gå ut före och vänta för han var så varm, vilket var okej.
När jag var påklädd och det var dags att låsa dörren så hittar jag inte nycklarna. Jag fick igång nojjan och var till slut säker på att någon tagit dem. Öppnat dörren (som alltid är låst) och snott dem. Jag hann inte leta efter dem mer än under byrån, alla fickor och under skohyllan som är de vanligaste nyckelplatserna i mitt liv, så jag tog extranycklarna och gick ut. Min mössa och vantar låg i suffletten på vagnen eftersom jag nu höll på att dö svettdöden.
Då frågade jag Kalle om han hade sett dem.
-"De har gömt sig i dina vantar, visst är de busiga?"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar