23 januari 2011

Heja Intersport!

Ni vet hur jobbig jag är när det gäller butikspersonal som inte är serviceinriktade eller hjälpsamma......
Jag får spader. Går inte att hjälpa!
Vi köpte en skridskohjälm av märket Reebok (likadana som Jofa) på Sportex till Kalle innan jul.
Efter första användningen så lossnade skruvarna så sidan på hjälmen var helt öppen. Vi hade inte ändrat inställningarna från butiken.
Vi gick tillbaka till Sportex och förklarade att de fick fixa nya skruvar/byta ut hjälmen för den gick i nuläget inte att använda. De hävdar att hjälmen var sliten (trots kvitto) och vill inte hjälpa till.
Jag reklamerar två gånger på deras hemsida. Första gången får jag inget svar, sedan hotar jag med ARN och då får jag svar. De svarar att jag ska gå till butiken med kvitto.
Eh.. vad var det jag gjorde först? Givetvis stod det i reklamationen från början.
Nu är jag trött på sportex och har gett upp. Vi tar med hjälmen till Intersport och förklarar läget. De lagar hjälmen på två minuter. Gratis.
Så sportex har härmed förlorat minst 2 kunder, dvs jag och min man.
Tack Intersport!

1 kommentar:

  1. Ja vad säger man, skulle bli galen.. har skällt på både bredbandsbolaget och mcdonalds igår.. med bara lite mer serviceminded människor så skulle det inte hända :) Ta hand om er Kram

    SvaraRadera