30 januari 2011

Jag är bitter på vädret....

Hela vår hall är flera gånger om dagen fylld av grus.
Jag hatar den här biten av vintern. Hatar.
Det är halt och gruset följer med in. Barnen kan inte leka ordentligt i snön eftersom den är stenhård. Kalle leker ändå i snön, med den enda spaden som fungerar. En planteringsspade. Jag är livrädd att han eller kompisarna ska göra sig illa, men de är så nöjda. Man tager vad man haver...
Det ska vara massa fluffig snö som kläderna klarar av! Eller ingen alls.
Hur som helst så dammsuger jag hallen minst en gång om dagen, det rasslar till ordentligt i dammsugaren och sedan behöver jag egentligen svabba med eftersom det är snöslask på golvet. Men det orkar jag inte jämt. Jag behöver tips. En hallmatta och en ny dörrmatta ska införskaffas. Gärna klara färger till hallmattan, möjligen i plast. Bra uppsugningsförmåga på den andra. Vi kan inte ställa vagnen i trappen då det bor en katt som där på nätterna som är mycket förtjust i barnvagnar. Kissa i och sova i.
Därför ska mattan tåla hjulspår.
Sett nåt snyggt?

1 kommentar:

  1. Läs Mitt i fågelsångens tips på mitt inlägg för ett år sen. Kandke kan va nåt.
    http://brutnabarriarersbeloning.wordpress.com/2010/01/19/skitiga-eller-repiga-golv/

    SvaraRadera