4 februari 2011

Ica Maxi i mitt hjärta....

Idag spenderade vi fredags eftermiddagen på Ica Maxi, vi hade ingen jättehandling, men åkte ändå allihop efter skolan. Kalle är gärna i lekhuset under tiden och Ebba vill sitta i en bilvagn. Vi klappar katterna medhårs och låter dem få som de vill här så blir det lugnast.
Förutom den evia frågan, "vad ska vi ha till middag?" så gick handlingen smärtfritt.
Efteråt ville barnen ha korv i caféet så det fick det bli. Eftersom det var fredag slog vi till med en glass efteråt, en hello kitty till Ebba och en mjukglass till Kalle. Redan här är jag skeptisk eftersom mjukglassmaskinen brukar vara avstängd under vintern.
När han får den så har glassen samma färg som spackel. Det ska vara vanilj. Kalle klagar inte utan mumsar på. Jag ber att få smaka och tycker det smakar räligt.
Jag kräver att mannen ska smaka mitt i sin semla och han han håller med.
Därför går jag med Kalle och köper en ny glass, en pinnglass denna gång. Förklarar att det smakar dåligt och hon tar betalt för den nya glassen och hänvisar mig till kundtjänsten för spackelglassen.
Givetvis är det kö. Jag bryr mig inte så mycket om stålarna, men de kanske inte bör sälja grådaskig glass. Så jag väntar.
Här framme får jag höra att det är låglaktosglass. Pinsamt! Tur att jag inte var arg och otrevlig!
Det är ju därför det smakar som fan. Men Ica Maxi är guld, jag får 15:- tillbaka och två stycken checkar där de bjuder på kaffe och bulle.
Fast en skylt att det är låglaktosglass kan de få sätta upp.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar