14 februari 2011

Tough Love!

I helgen fick jag äran att klippa Ebba!
Hon har vägrat i ett års tid, hon vill inte borsta håret, hon vill inte ha tofsar eller hårspännen utan sätter håret bakom öronen och ser ut som John Lennon.
I badet låstades hon mata sin docka och då passade jag på efter hon fått ordentligt med balsam. Hon satt med ryggen mot mig och märkte knappt att jag klippte. Efter en stund vände hon sig om och frågade om jag klippte hennes hår. Jag svarade ja varpå hon sa att hon själv var duktig.
Självklart höll jag med!
När man väl påbörjat ett sådant projekt med en klipprädd tjej så får man ta de tillfällen som ges, det kan röra sig om 20 sek framför tvn eller när hon äter en piggelin i soffan. Ja jag gjorde mitt bästa för att slippa få hårstrån på glassen!
Efteråt var hon mycket stolt och berömde sitt utseende i spegeln, "Jag är snygg mamma!".
Självklart höll jag med även denna gång!
Imorse när vi pratade om vad de skulle berätta på sina samlingar så sa jag att hon kunde berätta att hon ju klippt håret.
Jag vet inte om hon hade förträngt det då, men hon började dra i sitt hår och skrek åt mig att sätta tillbaka det. En mamma går långt för sina barn, men extensions är kanske att gå lite för långt så det fick faktiskt vara!

Tough Love!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar