11 februari 2011

Sjukt system!!

Nu kom det.
The big snöfall som vi har väntat på, ingen ville nog ha det, men vi visste att det skulle komma.
Alla blir chockade! Alla SL's bussar ställs in, och ingen kommer till jobbet. I allafall inte om man bor i Nacka där buss är enda alternativet.

I helgen noterade vi att Kalles vinterskor var sönder och nertrampade så vi tänkte köpa nya. Det är ändå februari så det borde finnas.
Det fanns conversekopior och gummistövlar.
Barn växer people!
De byter storlekar mitt i vintersäsongen. De trampar ner skorna. Varför ska det alltid vara så här? Varför köper de inte in ett nytt gäng i januari.
Vinterkläder och skor måste köpas i augusti när man helst vill gå i foppatofflor. Sen är det slut.
Så idag när det är 2 dm (minst) snö utanför dörren måste min son gå i gummistövlar.

Några minuter senare: sonen kommer hem igen eftersom personalen inte har kunnat ta sig till jobbet.

3 kommentarer:

  1. Visst är det chockerande att det snöade... hehe.. ja jag kan säga att det var detsamma i Tyresö.. inga bussar.. men hade lite tur och fick skjuts av en man som bor i huset brevid :) Så till jobbet kom jag, sen ska jag hem oxå... Kram

    SvaraRadera
  2. Ja och visst är det härlig när ens son kommer hem och säger:"- Fröken Carita har sagt att jag ska säga till mina föräldrar att dom ska köpa en ny jacka till mig för att dragkedjan går upp hela tiden."

    Nä, fröken Carita. Det kan du glömma. Du får helt enkelt fortsätta böja dig och fixa dragkedjan på min unges jacka. Några veckor till.
    Ursäkta... råkade bittra av mig lite i ditt kommentarfält...

    SvaraRadera
  3. Carita kan ju stoppa upp nåt i röva o rotera :-D

    SvaraRadera