8 januari 2009

Blockerad...

Idag när jag skulle hämta på dagis så upptäckte jag att jag var instängd på gården.
En stor lastbil har ställt sig så att man varken kan gå eller köra barnvagn förbi.
Om ett uttrycksfordon har ett ärende in på gården är det bara att glömma. Kör tillbaka till stationen bara!
Jag ber dem snällt att flytta sig då jag inte kan komma ut.
-"Du det finns inte en chans att jag flyttar den här bilen, du får vänta".
Jag blir helt paff och undrar hur långt de har kvar eftersom jag ska vara på dagis om ca 5 min.
Får till svar att det tar 20 minuter innan de kan flytta bilen.
Finns uppenbarligen inte en chans att jag kan vänta på det, men de vägrar och hänvisar mig till den skogspromenad som går från gården - stockar, sten och ej barnvagnsvänligt.
Trodde allvarligt att han skämtade men han hade hänvisat 2 andra barnvagnsföräldrar dit redan.
Jag frågade vad företaget hette, och sa att detta var det värsta jag varit med om.
-"Då har du inte varit med om mycket flicka lilla".
Visserligen var inte detta det värsta jag varit med om men fy vad arg jag blir på folk som tror att de äger stan!
Sagt och gjort. Arbetspartner AB fick sig en känga över telefon.
Av min man...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar