27 januari 2009

Törstsläckare?

Efter en horribel natt av amning, växtvärk, lite amning igen så beslöt sonen att "han inte orkade sova mer". Maken skulle denna dag till Göteborg, så det var bara att stiga upp kl 5.
Tack och lov var kaffemaskinen preppad och bara att slå på.
Så när Kalle var lämnad på dagis, Ebba och jag utfodrade, däckade mor och dotter i soffan.
Vi var rejält nerbäddade och snarkade högt ihop.
När väckarklockan ringde var jag helt väck, hade lätt kunnat sova en timme till.
Mosig och svettig gick jag till kylskåpet för att få nåt kallt och sött att dricka för att vakna till liv.
Perfekt! En 1½ liters cola ligger längst ner och väntar på mig.
Jag bryr mig inte ens om glas, utan öppnar för att halsa (ursäkta bordsskicket!).
Det var inte cola.
Det var koncentrerad jordgubbssaft.

4 kommentarer:

  1. *lol* Hysteriskt roligt, glöm inte att gnugga sömnen ur ögat nästa gång ;)

    SvaraRadera
  2. Mmmm känns igen... visst blev det härligt sött :-D

    SvaraRadera