23 januari 2009

Mon Dieu

Vilken dag!
Jag och svägerskan packade bilarna fulla med barn och drog till lekslottet. Fantastiskt ställe!
Det är en bit att åka då det ligger i Tullinge, men det är värt varje meter.
När vi kom dit frågade jag Kalle om han var kissnödig. Nej, svarade han exalterat. Här borde jag ha frågat igen, men han brukar vara duktig med blåsan.
Fem minuter senare ser jag Kalle gå med benen brett isär mitt i klätterställningarna.
-Mamma jag har kissat på mig!
Stackarn hade inte tid att gå på toaletten.
Här var personalen fantastisk! De städade upp och påpekade flera gånger att det är sånt som händer och att det inte var någon fara. De var tacksamma över att det inte var nr 2.
Tydligen hade någons diarréblöja lossnat i serpentinrutchkanan för ett tag sedan...
Stället är fräscht, de spritar leksakerna ofta, de har en billig kafeteria (inte som konkurrenten här i Nacka..) så man stannar gärna och fikar eller äter lunch.
Tack och lov hade svägerskan med ett par för stora byxor till Svea.
Kalle fick låna dem och dagen var räddad!

1 kommentar: