1 januari 2009

hooked på wii

Vi hade en fantastisk afton hos kusinerna igår.
Det var vi, kusinerna och fasters faster. Låter som vi hade 80-åriga Agda med oss, men det är 34-årig Eva!
Det var uppklätt, bling-bling och glitter!

Vi stod för spriten och hade shoppat olika baser, likörer, juicer och groggvirken, vårt bartenderkit fick också följa med. Så när vi anlände blev det saltade martiniglas med citronvodka, rabarberlikör och jordubbsjuice med lime. Blev för mycket salt för somliga :-D

Till förrätt fick vi lantchips som var garnerade med creme fraiche med citron, löjrom och gurka. Smarrigt!
Till varmrätt var det helstekt oxfilé med trattkantarellrisotto, rödvinssås och baconinlindade haricouverts - Heaven!
Till dessert fick vi crème brûlé, kaffe och baileys, underbart!

Värden kunde knappt hålla sig tills vi ätit upp, då var det dags för den stora överraskningen - vi skulle spela Wii!
Jag som är skeptisk mot alla sådana spel fick ge mig, det var fantastiskt kul!
I början gör man ett uthållighetstest för att få fram sin ålder. Jag var så dålig att jag blev 80 bast!! Men jag var en jäkel på bowling! Min man har tävlat i bowling, har egna klot osv. Det var nog rätt knäckande att jag dominerade!
Vi var helt inne i spelet och var tvugna att sätta alarm för att inte missa tolvslaget!

Om någon undrar var barnen var under all denna tid så hann vi även med att torka kräk, tvätta bajsiga pyjamasar och ta hand om barn och bebisar som inte ville sova! Vi var lite oroliga över hur Eva skulle reagera, här pratar vi bajs vid middagsbordet som om det vore bra bok. Är man singel och utan barn är kanske det drömmen på nyårsafton. Men hon tog det fantastiskt bra och var förste kräkupptorkare. Go Eva! Jag applåderar henne!
Vi kom såsmåningom hem till halv två, halv tre sov hela klanen.

Idag är mamman och pappan slitna, barnen extremt pigga och en har kräkts slem på sin mamma. Båda vägrar att sova middag. Klockan tio befann vi oss på maxi, inte en bil på parkeringen och endast personalen i affären.

1 kommentar:

  1. Härligt det låter, riktigt mumsig maqt! *slurp*

    Vi har Wii och det är faktiskt skoj :) Vi spelaqr inte så ofta... vad kallas det? Tidsbrist? :) Men i år ska jag ju sunka till min tillvaro och kommer ha mer tid över för sånt där!
    Lite roligt att min töntiga make också har bowlingklot i garderoben, han var rankad bland dom 10 bästa i sverige när det begav sig.

    Gott med tåliga singelmammor, hon kommer rocka när det blir hennes tur!

    Önskar er ett år fyllt av lycka! *kramas*

    SvaraRadera