3 februari 2009

Arga kärringen dyker upp igen

Vi bor på en gata som är ca 200 m lång, längs gatan är det en bilväg med en trottoar.
Det kör bilar på gatan, visserligen inte mycket, men den är ganska trafikerad.
I detta område med bostadsrätter bor det nästan bara barnfamiljer och pensionärer.
På trottoaren från oss tills gatan tar slut har min son räknat högarna med hundbajs.
Han lekte hundbajsspion. Resultatet blev 32 stycken.
Mitt på gatan!?

Jag har haft hund i många år och vet att det är inte kul att ta upp det, men va fan?
Nu är jag aningen trött på att skrapa bajs från skor och barnvagn, vilket inte är det lättaste.
Så nu har arga kärringen flugit i mig. Lappen är uppe.
Det var rätt besvärligt att tejpa upp en lapp på frostig yta. Men med lite silvertejp funkar allt.
Så dyker det upp en bajsnotis inom kort på arga lappen vet ni vem som skrivit den!

1 kommentar:

  1. På dom bara! Jag hatar hundbajste och är expert på att köra vagnen genom det. Vi bor lite illa så vi har vagenn inne om den inte ligger i bilen och hur kul är det egentligen med bajs i hallen? *urk* Helsingborgarna tröttnade på bajset på stan och hade en kampanj förra året. Stora bilder med en söt liten hund klistrades upp på stadens gator. En hög med bajs jämte och texten... "Glömt något?" Kul idé!

    SvaraRadera